Kako se počutiš, ko narediš napako?

Z uspehom se vsakdo od nas znajde praktično brez težav. Kako se pa znajdete ob neuspehu? Ko naredite napako? Je vaša prva misel, da gre za izkušnjo, ki vam bo pomagala biti še boljši? Ali se pogosteje ujamete v samoobtoževanje? Najpogosteje gre za proces, v katerem neuspeh oziroma napako ozavestimo, ji pripišemo pomen in se odločimo, kako naprej. Motiti se je človeško. Vsi se vsakodnevno motimo, delamo napake. Napake pa so naši največji učitelji. In večkrat kot bomo zavestno sprejeli svoje spodrsljaje kot gradnike uspeha, hitreje bomo splavali iz negativnih občutkov v konstruktivno ciljno usmerjeno delovanje. In tega si vsi želimo, kajne?  

Še danes se spomnim svoje prve napake v nekem poročilu, ki sem ga pripravljala kot študentka v oglaševalski agenciji. Moja takratna vodja se je na napako tako negativno odzvala, da sem pozneje potrebovala kar nekaj časa, da sem se pri svojem delu znova sprostila. Na drugi strani pa se naročniku napaka ni zdela tako zelo dramatična. Sprejel je popravek in nadaljnje sodelovanje je potekalo brez večjih posebnosti. Nekaj let zatem sem bila v naslednji službi presenečena nad tem, da mi je vodja vnaprej rekel, naj ne skrbim, če bom naredila kakšno napako, da kdor dela, se tudi moti. Živo se spomnim, kako me je zvilo v želodcu ob misli na napako. Prva izkušnja me je očitno zelo zaznamovala. Tako mene kot pozneje moj odnos do podrejenih, ki jim napak nikoli nisem zamerila. Ravno nasprotno, spodbujala sem jih, ko so se jim zgodile, in jih učila, da so jih znali razumeti kot del procesa. Moja zgodnja izkušnja z napako je bila torej boleča, a zelo blagodejna za mojo nadaljnjo poslovno pot. In danes sem hvaležna, da sem jo imela priložnost izkusiti točno v takšni obliki, kot sem jo.

V poslu je preprosto, ko nizamo uspehe. Toda kot pravi Keld Jensen, medtem ko večina ljudi meni, da je največji ponos v uspehih, se najboljši vodje najraje ponašajo prav s svojim upravljanjem napak. Vsaka napaka namreč prinaša določeno vrednost, omogoča nam odkriti alternative oziroma boljše načine izvedbe nalog. Napake so lahko majhne in nedolžne, lahko pa v najslabšem primeru predstavljajo tudi grožnjo za življenje. Zato vseh napak ni smiselno metati v isti koš. Nekaj pa je gotovo res – življenje brez napak ne bi prinašalo nikakršnega napredka. »Napake nam omogočajo rast in s tem ko rastemo, prinašamo večjo vrednost svojim podjetjem, kot bi jo zagotavljali zgolj s sledenjem pravilom«, pravi Jerry Osteryoung.

Martin Webster celo poudarja, da so napake za posel dobre in podaja smernice za upravljanje z napakami: (1) podpirati je treba le dobre napake (pri čemer dobre napake opredeljuje kot napake, ki nastanejo kljub našemu prizadevanju za dosego cilja), (2) dovoliti je treba le izvorne napake (torej ponavljajočih napak se ne tolerira) in (3) spodbujati rešljive napake (torej tiste, ki jih lahko preprečimo, še preden privedejo do katastrof).

In kaj pravzaprav privede do napak, neuspeha? Mark Manson golo iskreno v svojem slogu našteje 10 razlogov za neuspehe:

(1)    ker si ne upamo stopiti iz množice;

(2)    ker nismo dovolj vztrajni;

(3)    ko nismo dovolj ponižni;

(4)    ker se nam ne uspe povezati z ljudmi, vzpostaviti močnih vezi;

(5)    ker se bomo raje borili proti nasvetu, kot pa ga sprejeli;

(6)    ker je naša pozornost preveč razpršena;

(7)    ker ne želimo prevzeti odgovornosti za to, kar se nam dogaja v življenju;

(8)    ker ne verjamemo, da je sploh mogoče uspeti;

(9)    ker se oklepamo brezbrižnosti;

(10) ker globoko v sebi ne verjamemo, da si zaslužimo, kar si želimo.

Vem, provokativni razlogi, ki jih ne bom podrobneje komentirala. Mogoče le to, da sem se v določenih obdobjih življenja vsaj v majhni meri lahko našla prav v vsakem od njih. In še danes ni drugače. Razlogi se izmenjujejo, pomen, ki ga pripisujem neuspehom in napakam, se spreminja. A danes vem, da me vsak neuspeh vodi bližje k uspehu. Vsak poraz odpira pot novi zmagi. Vsem svojim izkušnjam sem hvaležna, da znam danes na neuspeh gledati pozitivno. Ne ravno v prvem trenutku, kmalu zatem pa res. In vsakomur izmed vas želim, da bi svoje neuspehe znali kar se da dobro in neboleče obračati v uspehe in zmage – poslovno in zasebno.

Želim uvodni klic

Živjo!

Prijavi se za dostop do tečajev, za urejanje nastavitev plačil, članstev ter pregled preteklih naročil.