fbpx

Koliko različnih čevljev obujemo vsak dan?

Koliko različnih vlog zamenjate v enem dnevu? Partnerka? Oče? Sodelavka? Vodja? Ustvarjalka? Finančnik? Pogajalka? Prijatelj? Vsi mi obuvamo različne čevlje v različnih trenutkih, še posebej pa je to menjavanje čevljev značilno za podjetnike in prava umetnost je poleg podjetniških vlog ubrano odigrati še pričakovane vloge vsakdanjega življenja. Ne glede na to, koliko čevljev si bomo dnevno obuli, je naša odgovornost, da si jih obujemo zavestno, iskreno in avtentično.

Koliko različnih čevljev si moramo dnevno preobuti, je odvisno tudi od tega, kaj v življenju počnemo. Za male podjetnike je še posebej značilno pogosto preobuvanje. Na eni strani morajo imeti fine poslovne čevlje, s katerimi vidijo celotno sliko (big picture) in se tako lahko osredotočijo na glavne cilje, na drugi strani potrebujejo izjemne tekaške superge, s katerimi skrbijo za optimalen razvoj podjetja in dobro prodajo, in nenazadnje udobne pohodne čevlje, ki jim omogočajo vztrajno sledenje svojim sanjam, svoji viziji in dosledno izvajanje posla.

Za uspešnega podjetnika pa nikakor niso dovolj le različni tipi čevljev, pomembne so tudi osebnostne lastnosti, ki se v različnih vlogah razvijejo – Sujan Patel navaja 5 najpomembnejših lastnosti:

  • strast – v prvi vrsti ne dela za denar, ampak dela to, v čemer iskreno uživa;
  • motiviranost – ne potrebuje zunanje motivacije, sam dobro ve, zakaj je izbral pot;
  • optimizem – vedno pozitivno gleda na prihodnost, kar počne, počne z namenom;
  • kreativnost – na svet gleda izven okvirjev, ima ideje, ki spreminjajo svet;
  • sposobnost tveganja – razume, da je na poti do cilja tveganje nujno.

Ste vseh pet našli v sebi? Če niste, nič hudega, lahko jih nadomesti kdo iz vaše ekipe sodelavcev, le skrbno jih je treba izbrati.

Če sem doslej pisala le o različnih vrstah obutve in osebnostnih lastnostih, ki se od čevlja do čevlja razlikujejo, je dobro vedeti, da uspešnemu podjetniku z leti tudi zraste noga. Tako si lahko predstavljamo štiri stopnje posla, ki jih predstavlja Scott Oldford. Podjetnik namreč od začetka do zrele faze posla prehodi naslednje faze:

  • splošno podjetniško – posebej v začetku je vsak podjetnik pogosto v tej vlogi, ko ga vodi navdušenje, je poln idej, inovativen in preprosto v poslu neizogiben;
  • investicijsko – ima pregled nad financami, projekcijami, brez tega se ne more premakniti na naslednjo stopnjo;
  • lastniško – ko svojega posla ne enači več s samim seboj, ampak vzpostavi procese, sisteme in delovanja, ki omogočajo poslovanje podjetja brez njega samega in prav ta stopnja je osnovni pogoj za
  • CEO stopnjo, v kateri postane vizionar delovanja podjetja, s podjetjem upravlja, nikakor pa ne počne več vsega sam.

V katero velikost čevljev pa vaša vloga paše danes? In katere čevlje imate v tem trenutku obute? Katere čevlje pa nosite, ko niste v službi? Gumijasti škornji za skoke z otroki po lužah, plesni čevlji za ujeti ritem, bosa noga za najboljši položaj joge? Ne glede na to, ali ste podjetnik ali ne, čevlje si vsakdo izmed nas preobuva vsak dan, večkrat na dan. Nekatere obuvamo pogosto, druge obujemo tu in tam, spet tretje obujemo enkrat in potem nikoli več. Naš cilj bi moral biti, da smo prav v vsakem obutem čevlju prisotni, iskreni in avtentični – pa naj bo čevelj majhen ali pa velik.