Poslušaj na Spotify:
Poslušaj na Apple podcasts:
Poglej na YouTube:
V tej epizodi govorim o zmotah, ki marsikoga ustavljajo, da se ne premakne in ne začne ustvarjati in prodajati svojo spletno ponudbo. Pred tem pojasnim, kaj mislim, ko rečem online biznis.
S tem mislim na tvoje storitve, ki jih izvajaš preko spleta. Lahko so to spletni tečaji, članstva, lahko individualni programi. V vsakem primeru gre za neko poučevanje, mentoriranje, coaching.
Najpogostejše vprašanje, ko nekdo začne razmišljati o online biznisu je: kaj vse moram imeti preden začnem?
Tudi vse, kar večini pade na misel, je logično npr.:
- Spletna stran
- Baza potencialnih strank
- Tehnično predznanje
- Denar za oglaševanje
- Do zadnje podrobnosti definirano vsebino
Moje izkušnje kažejo, da čisto nič od tega ne potrebuješ, da lahko ustvariš prvi prihodek iz spletnega tečaja ali članstva brez tega.
#1 Spletna stran – ko začenjaš, ne veš točno, kam te bo odneslo, ne poznaš svojih vsebin, nimaš razdelanega brandinga, verjetno nimaš branding fotk in vse to lahko pride na vrsto pozneje, naj se ti nikamor ne mudi.
#2 Baza potencialnih strank – super, če imaš sledilce ali mailing listo, ampak če jih nimaš, to še ne pomeni, da se tvoja prva spletna ponudba ne bo prodala.
#3 Tehnično predznanje – vem, vsak pomisli – pa to je toliko enih orodij, nekih platform, povezovanja, kako bom jaz to? Boš, ker če to ni tvoje področje, ki ga obožuješ, potem bo za to poskrbel kdo drug, ti pa v tem času raje ustvarjaš prihodek.
#4 Denar za oglaševanje – če hočem prodati svojo ponudbo, jo moram oglaševati. Ja, super, če jo, ampak v resnici, ko začenjaš, lahko prodaš tudi brez investicije v oglaševanje.
#5 Do zadnje podrobnosti definirana vsebina – torej pogosto imajo podjetniki občutek, da morajo imeti do potankosti definirano ponudbo, opredeljeno vsebino svojih spletnih tečajev ali programov, celo vse vnaprej posneto in pripravljeno, preden greš v prodajo.
To, kar je treba narediti preden začneš prodajati svojo spletno ponudbo, te stane samo tvojega časa in jasno začrtanih korakov. Nič drugega ne potebuješ, da jasno definiraš:
- komu je ponudba namenjena
- kaj bodo s to ponudbo pridobili
- kakšna je vrednost ponudbe
Tudi jaz sem svoj online biznis postavila brez vsakršne investicije in brez vnaprej definirane vsebine spletnih programov. Doslej sem ustvarila že 9 spletnih tečajev in spletno članstvo. Kar se pa še veliko raje pohvalim je, da je pod mojo perutjo nastalo že 139 spletnih tečajev in 28 spletnih članstev mojih strank. In brez izjeme so v začetni fazi vsi preživeli tudi brez spletne strani, velike baze strank, tehničnih znanj, investicij v oglaševanje in vnaprej definiranih vsebin tečajev.
Platforme, oglaševanje, gradnja baze strank – za vse to je potem, ko si ustvariš začetni prihodek, dovolj časa. Vabim te, da če imaš idejo, ali pa že tudi spletno ponudbo – ne čakaj, naredi nekaj drugače kot doslej. Vsak tvoj premik bo nagrajen. Online biznis je lahko na izi.