
Poslušaj na Spotify:
Poslušaj na Apple podcasts:
Poglej na YouTube:
V tej epizodi govorim o treh najpomembnejših korakih, ki jih je dobro prehoditi, če želimo, da bo naše prihodnje poslovno leto še boljše od letošnjega.
Refleksija preteklega leta:
- pregledaš, kaj je v letošnjem letu dobro delovalo in kaj ni
- natančno pregledaš prodajne akcije in izluščiš, česa so te učile
- pregled finančnih ciljev
- pregled projektov in uspešnost posameznih projektov
- pregled zasebnega življenja – po področjih
Določanje ključnih ciljev za prihodnje leto:
- katere cilje si resnično želiš doseči in zakaj
- cilji morajo upoštevati tvoje vrednote in odsevati tvojo vizijo razvoja biznisa
- smiselno je leto razdeliti na več delov, ker si s tem olajšamo planiranje
- pomembno je, da se ne držimo samo poslovnih ciljev, ampak tudi zasebnih
Izdelava načrta po korakih:
- načrt je pomembno razdeliti na jasne in konkretne korake
- ko so koraki jasni, se na poti ne izgubljamo, ko nekaj ne gre po načrtih
- tudi ne ko gre vse po načrtih in morda še hitreje kot je bilo zamišljeno
Če ne načrtuješ svojih korakov v biznisu, je zelo možno, da deluješ brez fokusa.
Obstaja nešteto načinov, kako lahko z enostavnim, ampak zavestnim načrtom zagotovimo, da mi vodimo biznis in ne biznis nas.
Verjamem pa, da ni slučaj, da prav zdaj poslušaš ta podcast.
Morda se nam še lahko pridružiš na delavnici Splaniraj najuspešnejše leto doslej, ki se zgodi pred koncem leta – pokukaj, če je program odprt za prijave:
https://sanjakrizan.si/spletna-delavnica-planiranje/
Če te pa planiranje v tem trenutku sploh ne zanima, ti pa z veseljem v tem brezplačnem tečaju pokažem, kako se izogniti nekaterim napakam, ki jih začetniki, pa tudi napredni ustvarjalci spletnih tečajev in članstev v prodaji spletnih tečajev pogosto naredijo. Izberi si svoj termin za spletni tečaj tukaj:
https://sanjakrizan.si/3napake
Navijam zate.
Sanja
Transkript celotnega podcasta
Poslušaš podcast Online Business na izi za več prostega časa v tvojem življenju. Ta podcast je namenjen tebi, če imaš idejo, sporočilo ali pa storitev, v katero verjameš z vsem srcem in je preko spleta, torej s spletnimi tečaji, spletnimi članstvi, spletnimi programi, želiš deliti s svetom.
Preberi celoten transkript....
Moje ime je Sanja Križan in vabim te, da uživaš v idejah in konkretnih korakih, ki ti pomagajo tvojo storitev v online svetu prodati na izi in si tako v življenju ustvariti več prostega časa in več finančne svobode.
Res sem vesela, da si tu, ker vem, da lahko skupaj narediva ta svet še lepši. Pa greva!
Poslušaš podcast številka 108, trije koraki za najuspešnejše leto doslej. V tej epizodi naslavljam tri najpomembnejše korake, ki jih je zelo fajn prehoditi, če želimo, da bo naše prihodnje poslovno leto še boljše od letošnjega.
In malo poznam takih, ki rečejo: ‘Ma, lahko je tudi slabše.’ Seveda, če to rečeš, petka, bravo! Če pa si med tistimi, ki želimo vsako leto še malo izboljšati, vsako leto narediti nekaj drugače … izboljšati ne pomeni nujno prihodkovno doseči več več, ampak morda tudi to, da imaš več prostega časa, da povečaš ekipo, da daš stran od sebe delati tiste stvari, ki ti niso fajn, pa za katere veš, da jih lahko nekdo drug zate naredi veliko boljše kot jih ti, in tako naprej.
Zato je ta epizoda namenjena temu, da te malo prebudim in povabim k razmišljanju o tem, katere tri korake je zelo dobro narediti, če želimo v naslednjo poslovno leto stopiti bolj zavestno. In običajno je konec leta tisti, ko se malo ustavimo, se ozremo nazaj in pogledamo, kaj je bilo dobro narejeno, kaj ni bilo dobro narejeno. In kaj lahko naredimo v naslednjem letu boljše.
Zato je ta neka revizija veliko bolj aktualna ob koncu leta, nekateri pa to delajo tudi v začetku poslovnega leta. Jaz sama zase to delam konec leta in podjetniki, ki so ob meni, podjetnice, to delamo skupaj. Delamo običajno ali konec novembra, ali pa začetek decembra. Tako da gremo potem v te decembrske dni, ki so praznični, polni lučk in polni vsega pričakovanja, pomirjeni, ker vemo, kaj naš čaka, kam gremo in kako tja pridemo.
Prvi korak, ki ti ga priporočam je, da narediš refleksijo preteklega leta. To zelo težko narediš, če čez leto ne beležiš, kaj se ti dogaja, ampak lahko, če tega ne počneš, narediš to vseeno na nek tak način, ki ti bo prinesel vseeno v pogled v to, kaj vse lepega se je zgodilo in kaj tistega, kar se je zgodilo nelepega, pa v resnici nas je marsikaj naučilo. Se pravi, najprej pogledaš, kaj vse je v letošnjem letu delovalo in kaj ni delovalo, potem pogledaš prodajne akcije in izluščiš, česa so te naučile.
Se pravi, vsaka prodajna akcija je, ne glede na to, ali je izpolnila naše pričakovanje ali ni izpolnila našega pričakovanja, je za nas ena krasna izkušnja, ki nam lahko prinese ogromno učenja lahko pa nam ob tem prinese tudi neko uspeh in res iskreno zadovoljstvo. Fajn je, da pogledaš, kaj so te neke prodajne akcije naučile v letošnjem letu. Potem, da si pregledaš finančne cilje.
Če je to nekaj, kar si si mogoče ob koncu lanskega leta zastavila in si rekla, toliko želim, poglej, a ti je to uspelo. Običajno se nam celo zgodi, da presežemo finančne cilje in nam to super uspe, ampak sploh ne opazimo, ker smo z mislimi že veliko preveč naprej. Predlagam ti tudi, da pogledaš projekte in uspešnost posameznih projektov.
Da vidiš, kaj je tisto, kar pri tebi res deluje in kaj ima mogoče samo neko čustveno noto in si navezana na to in se dejansko od tega ne znaš posloviti, pa bi morda bil že čas, da se posloviš. Res priporočam, da tudi pogledaš na zasebno življenje po področjih. A je bilo dovolj časa zame? A je bilo dovolj časa za mojo družino? A sem imela dovolj časa za partnerja? A smo šli na dovolj različnih krajev? Ne vem, ali smo imeli raznolike počitnice, koliko dni smo preživeli skupaj, kje smo jih preživljali, kako smo jih preživljali. Tudi to je nekaj, kar se nam res na žalost pogosto zgodi, da se sploh ne ozremo nazaj in že planiramo in smo s plani nekje daleč naprej in kaj še vse bomo in kako bomo. Ne ukvarjamo se pa s tem, koliko že smo in kako zelo smo lahko hvaležni za to, da smo.
Zakaj je refleksija preteklega leta tako zelo pomembna? Pomembna je zato, da ozavestimo, kaj se nam je zgodilo, kaj se nam je lepega zgodilo, kaj nam je prineslo neko učenje in to je nekaj brez česar mi ne moremo graditi zdravih temeljev za prihodnje leto. Če tega nimamo, potem prihodnje leto gradimo spet na nekih predpostavkah, predvidevanjih, ki morda sploh niso resnična in tako naprej.
Potem, drugi korak je, da določiš ključne cilje za prihodnje leto.
Se pravi, če si zdaj na svoji poti in če imaš izkušnje tako kot jaz iz korporativnega sveta, kjer smo planirali, imeli vsako najmanjšo stvar v Excel tabeli, ki je na koncu imela ne vem koliko teh zavihkov, formul notri, eno stvar si podrl, se je podrlo vse, se je spremenilo vse … so trije pretekli, da nekaj ne dela. V glavnem, moja izkušnja s planiranjem res ni bila prijetna in ko sem jaz šla na svojo pot, sem si reka: ‘Ne, ne, jaz pa to tako ne bom.’ In potem dve leti nisem nič planirala. Potem sem ugotovila, da to ni v redu, ker to res ne pelje tja, kamor si jaz želim, ampak pelje tja, kamor se življenju zazdi, da bi bilo mogoče najboljše, pa meni to v resnici ni všeč.
Takrat sem se potem odločila, da ni nujno, da jaz planiram tako, kot smo planirali v službi, v korporativni službi, ampak lahko si to planiranje prilagodim, priredim in še vedno zame funkcionira. Tako da to je nekaj, kar si lahko prilagajaš. Cilji ki jih postavljamo, je fajn, da so najprej neki opisni, da res približno veš, kaj si želiš v naslednjem letu.
Drugo je, da si postaviš neke finančne cilje, in da temu tudi potem na nek način prilagajaš način razmišljanja. Ker če imaš zdaj veliko večje finančne cilje, potem moraš vedeti, da boš tudi na precej drugačen način morala delati, da boš do teh ciljev prišla. Smiselno je potem leto razdeliti na več delov, ker si s tem v bistvu bistveno olajšamo planiranje. Kar pomeni, da jaz, ko planiram, planiram po kvartalih in mi je lažje nekak jasnost znotraj posameznih delov leta opredeliti, kot pa, da dobim tisto gmoto, 365 dni in ne vem, kje začeti.
Mogoče je to tudi en tak trik, ki ti lahko pomaga. Pomembno se mi zdi, da se ne držimo samo poslovnih ciljev, ampak da se držimo tudi zasebnih ciljev. Se pravi, če si trenutno, ne vem, če prebolevaš neko bolezen in si na bolniški, potem je fino, da to upoštevaš in da realno gledaš kdaj lahko s polno paro nadaljuješ v svojem biznisu in da dokler nisi tam, torej dokler ne moreš s polno paro nadaljevati, da enostavno ne rineš skozi nek, ne rečem temu, zid, ampak da si ne postavljaš nekih nerealnih planov, ki te bodo samo ustavljali na poti, ne bodo te spodbujali, ne boš se zaradi tega premikal, premikala hitreje.
Tako da zasebni cilji so res pomembni. Tudi, če imaš zasebno recimo cilj neko, ne vem, dvomesečno potovanje, da to upoštevaj, pripravi se na to, pripravi cilje temu prilagodi in potem seveda aktivnosti, da veš, da se je treba pred potovanjem pripraviti, da veš, kaj te čaka po potovanju in da lahko sploh na tako daljše potovanje greš z mirno v vestijo in da veš, da se svet ne bo podrl v tem času, ko te ne bo. Tako da evo, to je drugi korak.
Se pravi, prvi korak je refleksija preteklega leta in drugi korak je določanje ciljev za prihodnje leto, za katero ti priporočam, da si leto razdeliš po kvartalih.
In tretji korak je, da si izdelaš načrt in da ta načrt pomeni jasne korake. Najprej naredim to, v tem mesecu delam to, v tem mesecu naredim to, v tem mesecu pripravim to in tako celo leto.
In ko imaš enkrat to pripravljeno, mogoče se ti zdi v decembru razmišljati o septembru, naslednje leto, nemogoče. In mogoče je zate to res v tem trenutku zelo, zelo težko. Ampak, če letos že začneš načrtovati vsaj naslednji kvartal, se pravi, da če konec leta res jasno veš, kaj se ti bo dogajalo januarja, februarja in marca, je že to zelo velika razlika v primerjavi s tem, da greš kar malo s tokom.
Tako da načrt je fajn, da razdeliš na jasne in konkretne korake, ker ti to daje občutek varnosti. In ko so ti koraki jasni, se na naši poti ne bomo izgubljali, ne bomo bezljali najprej eno prodajno akcijo, pa drugo prodajno. Joj, ta ni delala, potem bom poskusila to.
In potem vidiš, da nekdo iz konkurence dela nekaj tretjega … jaz bi tudi to. In kar naenkrat se začne ta kepa kotalit in v tebi lahko samo raste občutek nelagodja in tisti nek občutek varnosti, ki si ga tako zelo želimo, kar zgine, ali pa se sploh ne pojavi. In fino je, da imamo te korake naprej opredeljene tudi zato, ker ne bo šlo vedno vse po načrtih.
In takrat, ko ne gre po načrtih, je zelo fajn, da vemo, kaj je potem naš naslednji korak, ker medtem, ko mi žalujemo, ker nekaj ni šlo po načrtih, lahko že vemo, kaj delamo v naslednjem koraku in se naš biznis vrti naprej, ne glede na to, da imamo mi neko negativno, slabo izkušnjo in da se še ukvarjamo s tem, zakaj se nam je to zgodilo, zakaj ravno meni, zakaj ravno zdaj in tako naprej.
Kaj zdaj to pomeni? To pomeni, da smo najprej pogledali prejšnje leto, potem smo določili cilje za naslednje leto in potem smo določili korake, da te cilje dosežemo. To, kar jaz zdaj govorim, ni nobena raketna fizika.
To je zelo enostavno in tudi z zelo enostavnimi besedami to razlagam. In mogoče se to sliši, pa vse to ni planiranje, ker meni bi se slišalo, da to ni planiranje, če primerjam s tem, kaj smo prej počeli v korporativni službi. Ampak povem ti, da na samostojni poti ni nujno, da je planiranje tako zelo težko in zapleteno, je pa fajn, da ga naredimo.
In moja izkušnja z mojimi podjetnicami, v moji podjetniški skupini v Brezpogojno odločenih je, da nam to planiranje kar malo smrdi že od začetka. Ampak jaz priganjam in jaz vztrajam in iz leta v leto dobim potem nazaj: ‘Ej Sanja, to je pa res tako fajn, da imam. To je pa čisto drugače delati, počutim se dosti bolj varno, vem, kaj in kdaj počnem, vem, kdaj sem na počitnicah, kdaj se moram pripraviti, kdaj imam naslednjo prodajno akcijo.’
Tisti, ki prodajamo spletne tečaje, spletne programe, imamo par prodajnih akcij na leto in temu prilagajamo naš biznis, vse, kar delamo, vse aktivnosti in tudi življenje ve, kdaj se bo to zgodilo, ker je takrat največ aktivnosti na področju biznisa. Ves ostali čas je pa veliko več časa za življenje. Tako da je res, res smiselno, tudi če danes se ti zdi to, joj spet to planiranje, kaj ona to spet govori. Ampak to je res tako pomembno, daj si priložnost in daj poskusi narediti.
Vse po teh treh korakih, ki ti jih tu navajam, ker če ne načrtuješ svojih korakov v biznisu, je zelo možno, da deluješ brez jasnega fokusa. In če mi delujemo brez jasnega fokusa, kako bodo šele naši sledilci in naše stranke vedeli, kaj se z nami dogaja. To je skoraj nemogoče.
Tako da obstaja v bistvu nešteto načinov, kako lahko z enostavnim, ampak zavestnim načrtom zagotovimo, da mi vodimo biznis in ne biznis nas. Ker to je naš cilj, da mi upravljamo z našim biznisom. Da ne upravlja naš biznis z nami in z našim življenjem.
Tako da ti si izberi tisti načini, ki je zate najprimernejši. In glede na to, da verjamem, da ni slučaj, da prav zdaj poslušaš ta podcast, in če ga res poslušaš ob koncu leta, je zelo verjetno delavnica planiranja, ki jo jaz vodim vsako leto, odprta.
Spodaj te čaka link, kjer lahko klikneš in preveriš. Če je odprta, se lahko prijaviš, če je zaprta, pomeni, da je že mimo in da bo naslednja takšna priložnost naslednje leto. Jaz že vem, da bo naslednje leto, ker imam naslednje leto že splanirano.
Tako da se mi zdi pomembno, da res si najdeš tisti način, ki tebi ustreza, ki je zate dobrodejen, ki tebi prinaša občutek varnosti. Ampak da se ob tem zavedaš, da je planiranje še vedno nekaj, kar ti ne bo trenutno prineslo denarja. Potem gremo rajši pisat eno prodajno objavo in gremo rajši pisat en prodajni email in puščamo to planiranje, tudi če nekje zadaj vemo, da bi bilo fino, da ga naredimo, ga mi puščamo in ostaja zadnje in ostaja zadnje in ostaja zadnje in to ni ok.
Tako da te res vabim, da k planiranju pristopiš bolj zavestno in se veselim, kaj ti to lahko prinese. Se slišimo kmalu. Čau, čau.
Mnogi ljudje imajo v sebi program, da če želiš več, moraš delati več. Verjemi mi, da zelo dobro poznam ta program, ker sem se ga morala tudi sama znebiti, da danes lahko v življenju delam to, kar znam najboljše po manj kot pet ur na dan, štiri dni na teden. Ob tem končno res uživam in lahko sem jaz, lahko sem umirjena žena, lahko sem super mama Fridi in Franku.
Verjamem, da sem zato prišla na svet. In tudi ti imaš svoj zakaj. Tvoja ideja in tvoj biznis ti lahko v online svetu prineseta več svobode, več prihodka in več prostega časa.
Pridi na mojo spletno stran in se prijavi na brezplačni webinar, kjer ti pokažem, katerim trem napakam se je fajn izogniti, če želiš prodati svoj spletni tečaj in svoj spletni program. Link do tečaja najdeš spodaj v opisu.
Se vidiva. Čau, čau.