Poslušaj na Spotify:

Poslušaj na Apple podcasts:

Poglej na YouTube:

V tej epizodi govorim o tem, zakaj se o napakah v biznisu premalo govori, da pa to ne pomeni, da jih ni.

Obstaja neka statistika, da je 9 od 10 poskusov v biznisu zgrešenih.
Ko pa si na začetku poti, si ne upaš narediti niti ene napake.

Brene Brown pravi, da ima perfekcionizem v sebi neko končnost, mi pa smo v biznisu neprestano v nekem procesu:

  • razvoja,
  • rasti,
  • popravljanja napak,
  • učenja na napakah,
  • prilagajanja poti,
  • redefiniranja ciljev.

Kako smo v tem procesu sploh lahko nezmotljivi in perfektni?
To je iluzija oziroma popačena predstava, ker pri drugih vedno vidimo uspeh, ta pa je vrh ledene gore.

Vprašaj se, imaš okoli sebe dovolj ljudi, ki iskreno govorijo o napakah na svoji biznis poti? Če nimaš, potem poišči skupnosti, kjer se o tem pogovarjajo, ker ima to, da se ne učimo vedno na svojih napakah, neprecenljivo vrednost.

Mnoge naše napake je pred nami naredil že nekdo drug. Zakaj bi se morali vedno učiti na svojih napakah, ko si tu in tam lahko skrajšamo in olajšamo pot. Temu so namenjeni mentorski tečaji za podjetnike/podjetnice.

Je pa nekaj res. Uspeh je najslabši učitelj.
Ko nam nekaj uspe, se iz tega skoraj gotovo nimamo kaj naučiti.
Iz porazov in napak pa se po drugi strani lahko ogromno naučimo.

Pomembno je, kako gledamo na svoje napake.
Kako vidimo napako takoj, ko se nam zgodi in kako jo vidimo čez čas.

Se spomniš kakšne svoje »napake«, ki je bila narejena že daleč v preteklosti?
Danes gotovo drugače gledaš na njo, ne?

Morda ti pa lahko v tem brezplačnem tečaju pokažem, kako se izogniti nekaterim napakam, ki jih začetniki v prodaji spletnih tečajev pogosto naredijo. Izberi si svoj termin za spletni tečaj tukaj:
https://sanjakrizan.si/izogni-se-3-napakam-prodaje-spletnih-tecajev/

Navijam zate.
Sanja

Transkript celotnega podcasta

To je samodejno generiran tekst, zato so v njem pogosto kakšne napakice in nesmisli. Uporabi ga z mislijo na to, da ni povsem pravilno zapisan, da o slovnici sploh ne govorimo 😉

 

Poslušaš podcast Online Biznis na Easy; za več prostega časa v tvojem življenju. Ta podcast je namenjen tebi, če imaš idejo, sporočilo ali storitev, v katero verjameš z vsem srcem, in jo preko spleta – torej s spletnimi tečaji, spletnimi članstvi, spletnimi programi – želiš deliti s svetom.

Moje ime je Sanja Križan in povabim te, da uživaš v idejah in konkretnih korakih, ki ti pomagajo tvojo storitev v online svetu prodati na easy in si tako v življenju ustvariti več prostega časa in finančno svobodo. Res sem vesela, da si tu, ker vem, da skupaj lahko narediva ta svet še boljši. Pa greva!

Poslušaš podkast številka 104, napakam se ne moreš izogniti. O napakah pogosto govorim in zdi se mi, da se v javnosti še vedno premalo naslavljajo, ker so napake pomemben del našega biznisa. V tej epizodi ravno govorimo o tem, kaj prinaša to, da v napakah ne govorimo in kaj prinaša to, da običajno pri uspešnem biznisu vidimo samo vrh ledene gore. Vrh ledene gore je nekaj, kar se je s časoma doseglo, ampak ne vidimo vseh napak, ki so jih ti ljudje, ki so v tej trenutku uspešni naredili, da so prišli do tega uspeha…

Obstaja celo neka statistika, da je devet od desetih poskusov v biznisu zgrešenih. Se pravi, ti moraš narediti devet napak, zato da ti ena stvar dobro uspe. Odvisno je tudi od tega, kako smo se naučeni soočati z napakami, kako so mogoče naši starši reagirali ob napakah, naši učitelji na poti reagirali ob naših napakah.

Pomembno je, da se zavedamo, da so napake naši učitelji in da je to nekaj, iz česar se lahko učimo, da pa se po drugi strani iz uspeha nikakor ne moremo nič učiti. Pač iz uspeha je samo to, da to nam je super uspelo, ampak ko gremo prihodnjič nekaj prodajati, ne vemo, kaj lahko naredimo drugače. Mogoče, če nič ne naredimo drugače, da bo spet uspeh.

Ko si na začetku poti, si misliš, da enostavno ne smeš narediti nobene napake, ker če narediš napako, se pač ne moreš iti podjetništva. Ampak to je nekaj, kar ni res in ne glede na to, v kateri branži si in kaj delaš, če se ozreš nazaj zadnje tri mesece, gotovo vidiš kje kakšno napako oziroma možnost, kaj narediti drugače, da bi nekaj drugega pripeljalo do drugačnega rezultata. Ravno ta želja po nekem perfekcionizmu oziroma naše pričakovanje, mi sami od sebe pričakujemo, da smo nezmotljivi in da bomo nezmotljivi, ko se odpravimo na samostojno pot ali pa na pot podjetništva, je Brene Brown nagovorila, ko je rekla, da perfekcionizem v bistvu kaže na neko končnost. Da pa vse, kar v biznisu počnemo, nima konca, ampak gre neprestano za nek proces. In v tem procesu definitivno moramo delati napake. Mi ne moremo biti perfektni v procesu, ker je proces nekaj, kar traja, in če bi bili perfektni, bi se že zaključilo.

Mislim pa, ne želimo zaključiti, zaključimo takrat, ko nas ne bo več na tem svetu. Tako da, mogoče, če pogledamo razne procese znotraj biznisa, kaj je tisto, kjer lahko prihaja do napake. Se pravi, mi smo v vsakem trenutku v procesu razvoja.

Se pravi, razvijamo neke svoje produkte, razvijamo način komunikacije, razvijamo neko svojo podobo. In v vseh teh korakih se lahko dogajajo napake. Lahko zgrešimo, preširoko naslavljamo ciljno skupino, lahko zgrešimo in naredimo nek produkt, na katerega se naše stranke ne bodo odzivale.

Se pravi, v tej fazi razvoja se lahko dogaja ogromno napak. Potem imamo fazo rasti. Se pravi, ko smo že dosegli neko razvojno fazo, ko smo že prišli na neko stopničko, za katero rečemo, oh wow, tukaj smo si želeli biti, se enostavno tudi tam lahko dogajajo napake, ker so napake nekaj, kar je del biznisa.

In tudi, ko rastemo, rast v biznisu nikoli ne raste tako enakomerno, tako kot mogoče raste enakomerno naš prihodek in ko smo zaposleni. Tukaj ne gre za to. Tukaj so skozi ene vijuge.

Enkrat gre boljše, enkrat gre slabše, boljše, slabše, ampak vse eno imamo neko smer in neka smer je vedno navzgor. Potem je proces popravljanja napak. Ogromno napak se seveda zgodi in mi ne vemo, kako se z njimi soočiti, kako popraviti te napake, kako spremeniti, kako se soočiti, da nam ni hudo, da ni drame, da ni konec sveta, da dejansko rečemo, aha, tukaj je nastala napaka, ok, kaj zdaj lahko naredimo? Ali pa, napako jo je naredil nekdo v našem timu, kaj bomo zdaj? A zdaj je konec sveta zaradi tega? Ne.

Sploh, ker večina od nas, ki imamo neke spletne tečaje, spletne programe, ne ogrožamo življenj, in ko mi naredimo napako, zaradi tega ne bo nobenega majn, nobenega ne bo pobralo zaradi tega. Tako da ne delamo drame iz tega, ko se naredi napaka, ampak da jo sprejemamo in rečemo, ok, ta napaka se zdaj zgodila z namenom, da morda nek proces nekje izboljšamo. Potem proces je tudi učenje, prilaganje poti, učenje na napakah.

Se pravi, ko smo neko napako naredili, da rečemo, ok, to je bilo zdaj tako narejeno, peljemo stvari naprej, ampak kaj za naslednjič lahko naredimo drugače? Se pravi, eden od procesov znotraj prodaje, ki ga jaz učim, je, da se po prodajni akciji ozremo nazaj in pogledamo, kaj smo ustvarili in kaj bi lahko ustvarili drugače. Se pravi, kaj je tisto, kar smo se naučili v nekem prodajnem dogodku, kaj lahko prihodnjič spremenimo in če si vsega tega ne zapišemo in to ni del procesa, mi enostavno, ko nehamo prodaje, smo utrujeni, vsega imamo dovolj, s tem se nam ne da več ukvarjati in kar malo pozabimo in pustimo na strani in odrinemo in se ne ukvarjamo več s tem, kaj in kako lahko kar koli drugič upoštevamo in spremenimo. In ko gremo v novo prodajno akcijo, se nam zgodi, da se enostavno ne spomnimo več, kaj je že takrat bilo, pol leta nazaj, pol stvari smo že pozabili, pol smo potlačili, ker se jih nismo hoteli zapomniti in enostavno ne izkoristimo potenciala, ki ga ima učenje na napakah.

Potem je proces prilagajanja poti. Ko mi vidimo, da nek naš pristop ne deluje, ampak vemo, kam želimo priti, enostavno lahko iz tega naredimo spet dramo in rečemo, da ne gremo, to ni zame, to je zgrešen način. Lahko pa rečemo, da še vedno je cilj tukaj in še vedno si jaz želim priti na ta cilj.

Kaj lahko naredim? Lahko seveda prilagajamo v pot. Pot ni nujno točno takšna, kot smo jo videli od začetka. Pot se tudi spreminja, tudi to je del procesa in tudi na tej poti lahko nastajajo seveda napake in jih skušamo neprestano odpravljati.

Potem je še en proces, je proces redefiniranja ciljev. Jaz vedno učim, da če mi imamo postavljen cilj z nekim namenom in točno vemo, zakaj smo si tak cilj postavili in si ga želimo doseči in če vidimo, da se je na poti naša želja spremenila, ne da naše strategije ni sodelovale. Če strategije za doseganje cilja ne delujejo, spreminjamo strategije.

Če pa cilj ne resonira več z nami, je tudi to pomembno, da si rečemo, ok, ta cilj mi ni več ok, jaz si želim nekaj popolnoma drugačnega, to sem spoznala zdaj na tej poti, to je bil del procesa in si rečeš, ok, lahko spremenimo tudi ta cilj. In takrat šele lahko začnemo dihat, ko vidimo, da smo svobodni in da cilja ne spreminjamo zato, ker neke strategije niso delovale, se pravi, da ne rečemo, ok, jaz si želim imeti 5000 evrov prihodka na mesec in prva prodajna akcija ne uspe, druga prodajna akcija ne doseže cilja, tretja prodajna akcija ne doseže cilja. Ampak mi si še vedno želimo 5000 evrov na mesec in takrat ne rečemo, ok, mogoče pa meni pripada samo tri in moram biti s tem zadovoljna.

Ne, ostani na 5000 evrov in razmišljaj o tem, kaj lahko narediš drugače, da jih dosežeš. Enostavno obstajajo primeri, ko se cilja res ne sme spreminjati. Ko ga je najlažje spremeniti in reči, ma, v redu, pač, bo pa, pa ne bo tega.

Ampak res je dobro, da izkoristimo v svoj potencial in delamo vse, kar lahko naredimo, da cilj dosežemo. Če pa mi po poti ugotovimo, da smo si zastavili cilj, ne vem, da bi radi zaslužili, jaz ne vem, 15 tisoč evrov in smo ugotovili, da, oh, wow, to je pa naporno. V resnici se meni ne da toliko delati, če hočem zaslužiti ta prihodek.

A jaz res rabim teh 15 tisoč evrov? Mogoče pa ne. Mogoče pa meni dovolj tistih pet, ki jih je že bilo in ostajam na nekem nivoju in ohranjam in si naredim življenje dosti bolj lahkotno in takšno, kot si ga želim. Takrat je smiselno cilj spremeniti in takrat je smiselno zelo zavestno si tudi prosim zapisati, zakaj spreminjate cilj, kar drugače boste čez dve leti rekli, pa dobro, zakaj sem pa jaz takrat obupala? Fajn je, da si napišete zakaj in zakaj spreminjamo cilje.

Dobro. Ko vidiš, koliko je teh raznih procesov, pa jaz sem samo en del procesov naštela znotraj biznisa, kako sploh lahko pričakujemo, da smo v teh procesih nezmotljivi in perfektni. To je iluzija, to je neka popačena predstava, ker pri drugih podjetnikih vidimo samo uspeh in uspeh je vedno vrh lede na gore, ki se sveti in ki je obsijan s soncem.

Vse tisto, kar je pa pod uspehom, tistega pa ne vidimo in je škoda, da ne vidimo. Vprašaj se, če imaš okoli sebe dovolj ljudi, ki govorijo o svojih napakah na poslovni poti, ker, če jih nimaš, je fajn, da poiščeš skupino, kjer se lahko obkrožiš s takšnimi ljudmi. Jaz z mojimi strankami ogromno govorim o tem in vedno delim, ko mi je težko, ko mi nekaj ne uspe, tako kot sem se zamislila, ko dobim nek odziv, ki je popolnoma drugačen od tega, kar sem pričakovala, ker vem, da zaradi tega vsi rastemo, in da se vsi razvijamo in da je to lahko doprinos, da so neka moja učenja o mojih napakah lahko doprinos tudi za ostale.

Tako da je to nekaj, kar je fino, da, če imaš možnost deliti v neki varni skupini, deli to, ker lahko s tem samo pridobiš, zgubiti ne moreš nič, da čutiš, da je lahko tudi drugače, da čutiš, da ni vse samo pozitivno, da ni vse samo tisti vrh ledene gore obsijan s soncem.

Mnoge naše napake je pred nami naredil že nekdo drug. To je dejstvo. In zato je fino tudi, da se imaš možnost od tistih, ki so par korakov pred tabo učiti in ne delaš njihovih napak, ker že itak vsi naredimo svoje napake. In so super, napake so super, iz njih se lahko ogromno naučimo. Ampak ni nam pa glih treba narediti vseh napak tega sveta, ker to lahko pelje do tega, da potem tudi obupamo in da enostavno zgubimo zaupanje v to, da bo kadarkoli nam uspelo.

Zdaj te pa vabim, da se spomniš nekih svojih napak, mogoče na tvoji biznis poti, mogoče leto nazaj, dve leti nazaj ali pa dva meseca nazaj, in da vidiš, kako zdaj gledaš na to napako, in da se skušaš spomniti, kako si takrat. Ker je dejstvo, da takrat, ko se nam napaka zgodi, nam je res težko. In zelo težko tudi vidimo neka učenja iz teh napak.

In zelo težko si rečemo, o, to je sigurno za nekaj dobro, je že super. Ni, zato, ker je težko, ker privrejo na dan neka čustva, ker gremo mogoče v samoobtoževanja, ne glede, kako dolgo to traja. Pomembno je, da ne traja predolgo, da se čimprej ven iz tega pobereš in da si rečeš, ok, če danes ne vidim učenja iz te napake ali pa iz tega neuspeha, bom gotovo čez čas.

In če danes gledaš mogoče na neko napako, ki je stara, ki je mogoče eno leto stara, sem prepričana, da jo vidiš popolnoma drugače, kot si je takrat, ko se je zgodilo. Tako da to je nekaj, kar ti polagam na srce, da vidiš, da se vedno moramo odmakati od neke napake, od nekega neuspeha, če želimo videti kakšno učenje nam je ta neuspeh prinesel. Če pa tega ne počnemo zavestno, mnoge naše napake ostanejo kot napake, ostane nek tak grenek priokus in nas napaka za napako dejansko vodi v to, da si mogoče na neki točki rečemo, ma to ni zame in obupamo, kar pa ni fair do tvojega srca, ker tvoje srce ve, kaj je njegova pot in je fajn, da mu slediš.

Če si na svoji poti, mu gotovo slediš. Se vidimo kmalu. Čau, čau.

Mnogi imam v sebi program, ki pravi, če želiš več, delaj več. Verjemi mi, dobro poznam ta program, ker sem se ga morala znebiti, da danes lahko v življenju delam to, kar znam najboljše po manj kot pet ur na dan, štiri dni na teden. Ob tem končno zares uživam. Lahko sem jaz, lahko sem umirjena žena in ljubeča mama Franku in Fridi.

Verjamem, da sem zato prišla na ta svet. Tudi ti imaš svoj zakaj. Tvoja ideja in tvoj biznis ti lahko v online svetu prineseta več svobode, več prihodka in več prostega časa.

Pridi na mojo spletno stran in se prijavi na brezplačni webinar, kjer ti pokažem štiri korake za uspešno prodajo online tečaja. Pa čeprav ga morda še niti nimaš. Vse ob svojem času. Izberi svoj termin na www.sanjakrizan.si/stirjekoraki

Se vidiva tam.

Prijavi se!

S prijavo se strinjaš, da Sanja Križan, s.p. hranim in obdelujem tvoje podatke ter ti pošiljam novičke v skladu s pogoji poslovanja, objavljenimi na spletni strani Splošni pogoji. Od prejemanja novičk se lahko kadarkoli odjaviš.

Prenesi vodnik!

Vnesi svoje podatke, da ti lahko pošljem BREZPLAČNI VODNIK
4 koraki od ideje do prodanega spletnega tečaja.

S prijavo se strinjaš, da Sanja Križan, s.p. hranim in obdelujem tvoje podatke ter ti pošiljam novičke v skladu s pogoji poslovanja, objavljenimi na spletni strani Splošni pogoji. Od prejemanja novičk se lahko kadarkoli odjaviš.

Želim uvodni klic

S prijavo se strinjaš, da Sanja Križan, s.p. hranim in obdelujem tvoje podatke ter ti pošiljam novičke v skladu s pogoji poslovanja, objavljenimi na spletni strani Splošni pogoji. Od prejemanja novičk se lahko kadarkoli odjaviš.

Živjo!

Prijavi se za dostop do tečajev, za urejanje nastavitev plačil, članstev ter pregled preteklih naročil.