Všečkaš, komentiraš ali deliš?

Katere vsebine všečkamo, komentiramo ali delimo na družbenih omrežjih? Nekateri nič, nekateri veliko, nekateri tu in tam kaj. Za ustvarjalce vsebin so pomembni tako všečki kot tudi komentarji. Delitve pa še posebej dodajajo vrednost, sploh če pri tem dodamo še svoj komentar. Velika večina uporabnikov družbenih omrežij vsebine zgolj spremlja, saj vsako udejstvovanje ali izražanje mnenja pomeni (nepotrebno) izpostavljanje, ki se mu raje izognejo. In kljub temu da ustvarjalci vsebin primarno pišemo zase, smo seveda veseli odzivov, pa če so pozitivni ali negativni – vsak je boljši od tistega, ki ga ni. Zato mogoče naslednjič raje tvegaj in izrazi svoje mnenje tudi takrat, ko se ti zdi, da ni pomembno.

Jaz sem začela s pisanjem bloga in objavo misli, povezanih z ravnovesjem med poslovnim in zasebnim pred slabim letom. Za blog me je spodbudila moja draga prijateljica Lea, ki me tudi sicer pogosto načrtno ali nenačrtno premakne iz cone udobja. Bila je ena deževna novembrska kavica, na kateri me je Lea spodbudila v svojem stilu – glej, Sanja, ljudje te poznajo kot strokovnjakinjo za marketing in prodajo, ampak ti si danes veliko več kot to in blog je lahko odličen kanal za komuniciranje o tem, kaj ti je v življenju pomembno, kaj počneš, kako gledaš na nekatere stvari in kako danes povezuješ svoje veščine in izkušnje – kakšno življenje si si ustvarila in kako želiš tudi drugim pomagati, da podobno uresničijo svoje sanje. In se je moj um upiral: ja kaj pa, če mi ne bo šlo, če mi bo zmanjkalo idej. Ampak Lea ima vedno odgovor na vse in pravi: ja nič, napiši jih nekaj in si jih shrani zase, pa boš videla, kako ti gre. Na to sem pa pristala. Tveganje se mi je zdelo minimalno. In je šel mesec okoli in prišel december. Ampak Lea ni pozabila, ona ne pozabi takšnih stvari: in kako ti gre pisanje? Kar malo nerodno mi je bilo povedati, da mi gre super, da je pet blogov že napisanih in da celo uživam pri pisanju. In pravi, ja kaj pa potem čakaš, začni objavljat. In sem res – v začetku januarja je luč sveta ugledal moj prvi blog. In potem čez 14 dni spet in tako vse do tega, ki ga berete. In še vedno uživam. In še vedno pišem tudi zato, da sama zase razvijem neko misel. Da sama sebi kakšno idejo strukturiram. Ob vsaki objavi se res veselim odzivov tistih, ki me spremljate. Daleč od tega, da bi pogojevala svojo vrednost in uspeh s tem, koliko in kakšni so bili odzivi – všečki, komentarji, kaj ste zapisali v svojo objavo, ko ste mojo delili, in podobno. Ampak iskreno – vsakega odziva sem res vesela in zanj hvaležna do neba. Ker vem, da veste, da vsaka moja objava razkriva del mene, del mojih misli, moj pogled na življenje. In s tem tudi mojo ranljivost. In ne, to ni tako zelo enostavno, kot morda zgleda, dokler si ne obujete mojih čevljev. Zato je vsaka podpora na tej poti srčna in ključna. Upam si trditi, da podobno velja za vse nas, ki delimo svoje vsebine. Ne glede na to, za kakšne vsebine gre – lahko so poslovne ali zasebne narave, večina ustvarjalcev vsebin želi povratno informacijo o tem, kar piše, kar objavlja, kar počne. Zato vam na tem mestu polagam na srce, da če ste kakšno dobro misel prebrali ali pa se s kakšno idejo ne strinjate ali pa imate morda drugačen pogled – povejte to, verjamem, da boste našli način, ki bo za vas najmanj invaziven. Ustvarjalci vsebin vas bomo veseli. Vsak iskren komentar je kot dodaten veter v jadra za naslednje besedilo.

Posebno pozornost velja nameniti delitvam vsebin (share). Vsebine na družbenih omrežjih namreč delimo z različnimi nameni: da bi svoj družbeni krog zabavali, da bi skrbeli za to, da relevantne informacije dosežejo čim širši krog ljudi, da bi povedali, s čim se strinjamo in s čim ne, da bi si gradili svojo blagovno znamko, in še bi lahko naštevala. Vsebini, ki jo delimo, pa lahko zavestno dvignemo relevantnost s tem, da jo opremimo s svojim komentarjem. Naj se sliši še tako banalno, ampak če si res želite, da bi si vašo deljeno vsebino kdo pogledal, ji boste morali dodati nekaj sebe. In tudi to je mogoče storiti na več načinov: lahko pripišete, zakaj delite, lahko poveste, zakaj se vas je vsebina dotaknila, lahko poveste, zakaj si želite, da še kdo drug to prebere. Če tega ne naredite, so možnosti, da bo kdo pogledal vsebino, ki jo delite, minimalne. Poskusite in se sami prepričajte.

Vabim vas, da naslednjič, ko na družbenih omrežjih naletite na vsebino, ki vam je všeč, to tudi poveste. Ali pa če vam ne bo. Tudi takšen komentar je dobrodošel. Ustvarjalci vsebin vam bomo hvaležni in ravno vaš odziv lahko pomeni dodatno spodbudo, inspiracijo za nastanek nove vsebine – temu bi pa skorajda že lahko rekli soustvarjanje. A se ne sliši super?

Želim uvodni klic

Živjo!

Prijavi se za dostop do tečajev, za urejanje nastavitev plačil, članstev ter pregled preteklih naročil.